Ερμηνεύοντας τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας της Tripadvisor για την ψυχολογία του ταξιδιού θα μπορούσε κανείς να πει για τους Ελληνες που ταξιδεύουν, πως ο τουρισμός μας... κάνει καλύτερους ανθρώπους.
Η έρευνα που διερευνά τον τρόπο με τον οποίο τα ταξίδια μεταβάλλουν τη συμπεριφορά των ανθρώπων διεθνώς και ανά εθνικότητα είναι περισσότερο παρά ποτέ επίκαιρη σήμερα που εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού.
Ενα από τα βασικά συμπεράσματα που εξάγεται για τους Ελληνες είναι ότι σε ποσοστό 50% κατά την επιστροφή τους από τις διακοπές τείνουν να είναι πιο ανεκτικοί με τους άλλους. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους ταξιδιώτες διεθνώς φθάνει στο 45%. Επίσης, σε ποσοστό 40% οι Ελληνες κατά την επιστροφή τους τείνουν να εξερευνούν περισσότερο την πόλη τους έναντι ποσοστού 35% των ταξιδιωτών διεθνώς. Σε ποσοστό 25% οι Ελληνες τείνουν να μαθαίνουν μία νέα γλώσσα ή δεξιότητα έναντι ποσοστού 37% των ταξιδιωτών διεθνώς. Το 19% των Ελλήνων επικεντρώνονται στις σχέσεις έναντι 23% των ταξιδιωτών διεθνώς.
Εξάλλου, το 38% των ταξιδιωτών παγκοσμίως μεταξύ των οποίων και το 30% των Ελλήνων εμπλουτίζουν την καθημερινή τους διατροφή με νέες γεύσεις που δοκιμάζουν στα ταξίδια τους. Επιπροσθέτως το 5% των ταξιδιωτών παγκοσμίως αλλά και των Ελλήνων είπαν ότι ένα ταξίδι τους ενθάρρυνε να αρραβωνιαστούν ή να παντρευτούν.
Aντίθετα με την κοινή πεποίθηση οι ταξιδιώτες διεθνώς είναι 9 φορές πιο πιθανό να αποζητούν τις μοναδικές εμπειρίες συγκριτικά με τις εμπειρίες χαλάρωσης. Ποια είναι όμως τα κίνητρα για τη πραγματοποίηση ταξιδιών των κατοίκων ανά ήπειρο; Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι Ευρωπαίοι θέλουν να υπερηφανεύονται για τις αξιοζήλευτες εμπειρίες τους, οι Ασιάτες πραγματικά λατρεύουν τις συναρπαστικές εμπειρίες, οι ταξιδιώτες από τη Μέση Ανατολή αποζητούν την εμπειρία της γνωριμίας με την τοπική κουλτούρα και οι Αυστραλοί αποζητούν αξιομνημόνευτες εμπειρίες. Οι ταξιδιώτες από τη Βόρειο Αμερική επισκέπτονται τους συγγενείς τους, οι Λατινοαμερικανοί ταξιδεύουν για να κάνουν νέες γνωριμίες και οι Αφρικανοί αποζητούν την ιδιαίτερη περιποίηση και θέλουν να νιώθουν ξεχωριστοί. Το 66% των ταξιδιωτών διεθνώς ενθαρρύνονται να σχεδιάσουν άλλο ένα ταξίδι μετά την επιστροφή από τις διακοπές, με τις ΗΠΑ να κατέχουν την πρώτη θέση. Οι ταξιδιώτες που είναι πιο πιθανό ότι θα σχεδιάσουν το επόμενο ταξίδι αμέσως μετά την επιστροφή τους είναι σε ποσοστό 85% οι Βραζιλιάνοι, σε ποσοστό 84% οι Αυστραλοί και σε 79% οι Βρετανοί. Το 54% των τουριστών διεθνώς είναι ενθουσιασμένοι όταν πραγματοποιούν κράτηση. Από τη πλευρά των τουριστικών επιχειρήσεων μόνο το 16% προσπαθεί να δημιουργήσει στους πελάτες την αίσθηση ότι οι διακοπές τους έχουν ξεκινήσει και μόνο το 27% προβαίνει σε προτάσεις για το ταξίδι πριν από την άφιξη.
gkoutsopoulos | 27.09.2016